Wat, olifant, wat, schorpioen, wat, zipline - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Xenia Daniel - WaarBenJij.nu Wat, olifant, wat, schorpioen, wat, zipline - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Xenia Daniel - WaarBenJij.nu

Wat, olifant, wat, schorpioen, wat, zipline

Door: Daniel & Xenia

Blijf op de hoogte en volg Xenia

10 April 2014 | Thailand, Chiang Rai

Hallo allemaal,

We zijn nu al meer dan 2 weken in Thailand en we hebben al een hoop gedaan en meegemaakt. Daarom weer eens tijd op een update te geven van onze verhalen. Het gaat wel een lange update worden en niet helemaal volledig maar het grote plaatje is wel duidelijk; we doen relaxt aan.

Na ons laatste reisverslag hebben we lekker geslapen en de bus naar Pak Chong gepakt. Dit was een lokale bus en de rit duurde ongeveer 3.5 uur. We wilden eerst met de trein gaan maar het hostel had gemaild: "Met de trein? Je bent gek" (wel in nette bewoording). Aangekomen in Pak Chong zouden we het hostel bellen en zij zouden ons op komen halen van het station. Echter, we wilden met een straattelefoon bellen omdat dat goedkoper is en we hadden er al tientallen zien staan langs de weg. Echter bleken de meeste niet te werken. Na 30 minuten, eindelijk een gevonden die werkte, gebeld en we werden keurig opgehaald. De eerste dag zouden we naar de "batcave" gaan. Op weg naar de batcave werd de auto ineens gestopt, de gids sprong te auto uit en rende de bosjes in en haalde een slang uit de bosjes. Hij vond het leuk om ons deze slang te laten zien. Later naar de batcave gegaan en veel vleermuizen gezien, een Phyton, een vogelspin en een insect dat de gids graag op m'n arm wilde zetten en het kon niet m'n shirt inlopen (wat het natuurlijk gelijk deed). Midden in de grot met alle voorzichtigheid m'n shirt uit moeten doen en langzaam het insectje moeten verwijderen. Daarna 2.000.000 vleermuizen de grot uit zien vliegen, wat een impossante reeks vleermuizen was dat zeg!

Toen terug naar het hostel, lekker gegeten en proberen te slapen (er zaten hagedissen in onze kamer, we hadden geen warm water en geen airco). Maar het is gelukt. De volgende dag naar het Khao Yai national park geweest. Een zeer leuke belevenis, gibbons gezien, een hornbil en wilde olifanten. Tevens ook nog een Cobra slang gezien en een schorpioen "vastgehouden".

's Avonds weer in "lekker" geslapen om de ochtend daarna de trein naar Ayuthaya te nemen (ja de trein). De trein zou om 10.09 gaan, dus we waren om 9.30 al bij het station. Was nergens voor nodig geweest (even refereren aan de email van het hostel "je bent gek") de trein ging uiteindelijk om 12.25. Het was een stampvolle lokale trein, erg warm en een 3 uur durende rit, een leuke belevenis met allemaal eten dat langskomt en dat voor maar 50 cent per treinticket. In Ayuthaya aangekomen lekker rustig aan gedaan.

De volgende dag in Ayuthaya de oude ruine tempels bekeken (die noemen ze allemaal wat). Hele relaxte dag gehad, kippenvoetjes gegeten, die smaken goed. Met de tuktuk naar verder staande ruines geweest bij zonsondergang. Om 23.00 de bus naar Sukhothai gepakt (nachtbus) en daar om 05.00 aangekomen en naar het hostel gegaan. We konden gelukkig al inchecken dus even bijgeslapen. Verder die dag de nieuwe stad van Sukhothai bekeken. De dag erna de oude stad bekeken: Oude ruine tempels maar in veel betere staat die in Ayuthaya, leuk om het verschil te zien. In de middag de bus naar Chiang Mai gepakt.

Chiang Mai: een heerlijke stad, heel relaxt en lekker weer. Daar hebben we lekker rustig aan gedaan. We hebben een dag geziplined door de boomtoppen met ziplines (met ziplines van 400, 500 en 900 meter). Gewoon een heerlijke stad om te verblijven lekker te relaxte en wat biertjes te drinken, op de markt te eten etc.

Toen een 2 daagse trip geboekt naar het olifantenkamp. De eerste dag 3 uur gelopen over een berg heen, was eigenlijk een beetje saai want de gids vertelde niets. Bij het kamp aangekomen was wel erg gezellig. We sliepen in een bamboehutje met 15 mensen. Dezelfde dag op de olifanten gereden en eten gegeven. Verder 's avonds lekker bij het kampvuur gezeten en toen proberen te slapen.

De volgende ochtend de olifanten gewassen, daarna het kamp verlaten om te raften op de rivier. Dit was erg leuk alhoewel de rivier niet heel wild was. Daarna nog even op een bamboevlot "gevaren". Aan het eind van de middag nog een Long-Neck stadje bezocht. Uitgeput bij het hotel aangekomen wat op de nightmarket gegeten en 's avonds een biertje gedaan.

De dag daarna richting Chiang Rai vertrokken. Met een relaxte bus maar 3 uurtjes rijden. Daar aangekomen het hostel opgezocht en de stad bekeken. Gelijk een prive taxi geboekt voor de dag erna (vandaag) om de omgeving te bekijken. We werden om 8:30 opgehaald en zijn naar de "white temple" geweest, een mooie tempel. Toen naar de "zwarte huizen", minder mooi dan de white tempel maar wel bijzonder (erg donkere sfeer). Toen naar de apen en vissengrot, waar we de apen gevoerd hebben. Tevens heeft onze gids/chauffeur ons laten zien hoe ze precies bidden voor Budha en hij heeft voor ons/met ons gebeden zodat de monniken ons konden zegenen met het water (en een geluksarmband).

Toen zijn we naar Mae Sot gegaan, het meest noordelijke punt van Thailand. Aan de grens met Myanmar. Het leek ons wel een leuk idee om de grens over te steken zo gezegd zo gedaan. Erg leuke ervaring en gelijk een hele andere soort cultuur (huizenbouw/mensen/omgang met toerisme). Een land om op ons lange lijstje toe te voegen. Toen terug de grens over (waar Xenia een langer visum kreeg dan ik, oneerlijk :().

Naar het 3 landenpunt gegaan met Laos, Myanmar en Thailand. De mekong rivier deelt de punten precies op. Daarna nog een kleine oude tempel (wat) bezocht en naar het hostel terug gereden. Morgne verlaten we Thailand. We hebben voor morgen de boot geboekt vanaf Chiang Kong naar Luang Prabang (Laos).

Door tijdgebrek hebben we sommige delen wat beknopt moeten typen maar dat hindert de pret hiet niet. De volgende update zal vanuit Vietnam zijn.

Dikke knuffel,
Danie & Xenia

• 14 April 2014 - 17:03

Mariëlle:

Hallo Daniël en Xenia,

Leuk verhaal.
    Was die slang groot die de gids pakten ?
    Vonden jullie het niet eng toen jullie een vogelspin zagen en een Phyton?
    Ik wil ook een keer op een olifant rijden. Dat leukt me cool!
    Zaterdag heb ik paardgereden op mijn lievelingspony (in de buitenbak).
    Wat voor weer is het bij jullie?
    Bij ons regent het soms en de zon schijnt een beetje.

groetjes Mariëlle. ;)

• 14 April 2014 - 17:07

Larissa:

Hoi Daniël en Xenia,

Met jullie goudvis (die in bij ons logeert)gaat het goed we wisselen elkaar af wie de goudvis mag voeren.
    Hoe ziet het geld in Thailand er uit?
    Was de slang groot die de gids uit de bosjes haalde?
    Welke taal spreken ze in Thailand?
    Ik wil ook wel een olifant rijden.

Groetjes Larissa

• 14 April 2014 - 17:58

Elaine:

Hallo Daniël en Xenia

Is het niet eng om met hagedissen in je kamer te slapen?
    En een schorpioen vasthouden is toch heel erg eng?
    Was dat bamboehutje wel groot genoeg voor 15 mensen?
    En is het niet super leuk om op olifanten te rijden?
    Ik wil ook op een bamboevlot varen, maar word je dan niet nat?

Groetjes Elaine ;):)