Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Xenia Daniel - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Xenia Daniel - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Daniel en Xenia

Blijf op de hoogte en volg Xenia

28 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Hi allemaal,

Ten eerste leuk dat je de moeite neemt om deze blog af en toe te lezen. Wij zullen daarom ook de moeite doen de blog af en toe bij te houden zodat jullie een beetje op de hoogte blijven.

Het is vanavond de laatste avond in Bangkok, morgen vroeg vertrekken we naar Pak Chong, een plaatsje zo'n 80km boven Bangkok. Daar schijnt een mooi natuurpark te zijn waar je goed kunt wandelen en mooie watervallen hebt. Echter, de accomodaties zijn heel basic, koud water en geen airco. Vandaar vanavond nog een kleine update van de eerste dagen.

De vlucht vanuit Amsterdam ging goed, we hadden veel aziaten (chinezen) aan boord naar Abu Dhabi. Het enige problem was dat ze geen engels spraken, en ze dus geen idee hadden wat voor eten ze hadden besteld. Daarna wilden ze ook allemaal precies iets eten wat ze niet besteld hadden. Leuk om te zien, maar vermoeiend voor de cabin crew. Het tweede deel van de vlucht, van Abu Dhabi naar Bangkok was heel relaxt. Weinig mensen aan boord dus genoeg ruimte om te relaxten en niet al te brak aan te komen. Tevens over de eilanden van Dubai heen gevlogen, altijd leuk om te zien.

Hier aangekomen was natuurlijk de grootste schok het warme broeierige weer. Het is buiten klam en warm, maar we zijn er nu wel aan gewend. Gelijk de skytrain en metro naar het hotel gepakt. Waar we vrij snel zonder problemen zijn aangekomen. Even snel een pizza gehaald bij het restaurant aan de overkant. En na een goede douche zijn we vrij snel in slaap gevallen.

De volgende dag pas om 13.00 wakker geworden, dat helpt natuurlijk niet echt om een jet-leg tegen te gaan, maar ach eerste dag. We zijn gelijk de stad in gegaan en dachten wel even het 'stukje" van de laatste metro naar het paleis te kunnen lopen. Nou, dat viel tegen. Op de kaart leek het 20 minuutjes door china town. Maar in werkelijkheid was het bijna 2 uur. Overal mensen en kraampjes op de straat wat wel erg leuk was om te zien! Het duurde dan wel 2 uur, maar het was een leuke ervaring.

Daarna wat rondgelopen rond Wat Pho en het paleis (niet naar binnen geweest). Toen even wat gegeten in een klein restaurantje. Toen toch tijd om maar eens een tuk-tuk te gebruiken. Erg grappig zo'n tuk-tuk maar niet bepaald gemaakt om grote Hollanders mee te vervoeren denk ik. We zijn naar een gouden lachende Bhuda gegaan (ze hebben hier enorm veel Bhuda's). Daarna nog met de tuk-tuk naar een andere temple waar ze toevallig aan het bidden waren. Daarna naar de skytrain gebracht die ons weer terug naar het hotel bracht.

De volgende dag iets eerder opgestaan (12.00), nu met de metro de andere kant op en maar eens proberen om met de boot richting het centrum te gaan. We hadden allebei erg veel last van de warmte en jet-leg, dus even wat gegeten in de stad en toen de koelte van een shopping mall opgezocht. Daar een beetje rondgelopen, wat gegeten en toen terug naar het hotel. Toen we terug liepen was het ons de vorige dag ook opgevallen dat er een soort grote markt of festival was in het park dichtbij ons hotel. Wij dachten nog even leuk rond te lopen, aangekomen kregen we gratis water aangeboden en als we in de rij zouden gaan staan ook gratis eten. Dit was klaarblijkelijk een politiek getinte bijeenkomst (voor of tegen wie zijn we nog steeds niet achter). Uiteindelijk waren we pas 22.00 bij het hotel.

Vandaag iets vroeger de wekker gezet (om 10.00), maar allebei doorheen geslapen. Niet echt handig, maar ach we zijn op vakantie he :)! We hebben weer de boot naar het centrum gepakt en zijn Wat Pho binnen gegaan, een mooie tempel. Toen verder de boot gepakt naar het noorden en daar bij een fort & parkje geweest. In de avond wilden we naar Asiatique, dat schijnt een moderne leuke bezigheid te zijn (allemaal restaurantjes op een oud industriegebouw).

Het leek ons wel leuk om naar Calypso te gaan, een show groot aangekondigd met mooie dames op het affiche. Maar, waren het ook allemaal dames...?! Dat het niet allemaal dames waren kwamen we vrij snel achter. Maar waren het allemaal mannen? Of toch ook sommige dames? Dat weten we dus eigenlijk nog steeds niet.

Al met al een paar heerlijke dagen om te beginnen in Bangkok. Rustig aan gedaan en een aantal dingen op ons lijstje gezet voor als we aan het einde terug komen om nog te bekijken. Verder is het lopen door Bangkok zelf een belevenis op zich, dus we hebben ons zeker niet verveeld. Nu gaan we snel slapen omdat de wekker morgen om 08.00 staat en die moeten we horen. We willen de bus naar Pak Chong namelijk wel halen.

Heel veel liefs hier uit Bangkok,
Daniel & Xenia

• 06 April 2014 - 16:55

Pim:

Leuk man! Gaan zo door en geniet er lekker van allebei! gelukkig heb je nog genoeg weken om dat te doen ;-)